Alfa Romeo

Categories :

La Milano, în 1906, a luat ființă uzina de asamblare de taxiuri Darracq, dar fabrica nu mergea bine și în curând a fost cumpărată de bancheri care au decis să o redenumească cu denumirea mai solidă „A.L.F.A” (Anonima Lombarda Fabrica Automobili). În calitate de inginer șef a fost luat Giuseppe Merosi, care deja în 1910 și-a prezentat primul model, era de 24 CP, care a fost numit după motorul de 24 de cai putere care a fost instalat pe el.
Apoi compania a crescut și s-a dezvoltat în liniște, dar a izbucnit Primul Război Mondial. Cererea de mașini a scăzut brusc, iar fabrica era în pragul falimentului. Ei bine, atunci a apărut un om de afaceri din Napoli cu numele romantic Nicolo Romeo, care era un tip îndrăzneț și un bun om de afaceri. Iar sub conducerea sa, AL.F.A a primit multe ordine militare solide.
Devenind în sfârșit proprietarul deplin al companiei, Romeo decide să o redenumească în onoarea sa. Romeo decide să înceapă să producă mașini scumpe de prestigiu, dar după ce a întâlnit o concurență puternică în această nișă, decide să se angajeze în mașini sport. Atât de curând se formează o echipă de concurenți în echipa Romeo, printre care se numără legendarul Enzo Ferrari.
În anii 20, puterea și viteza erau foarte apreciate, așa că Alfa Romeo mergea foarte bine. Un rol important în soarta Alfa Romeo l-a jucat dictatorul Mussolini. Politica și ideologia sa – dorința de putere și putere dă naștere la o modă pentru mașini puternice și de mare viteză.Ca urmare, începe construcția de piste moderne pentru astfel de mașini. Când criza mondială a cuprins Alfa Romeo, fasciștii înșiși cu ideologia lor au salvat compania de la ruină, alăturând Alfa Romeo la concernul de stat IRI (Institutul de Reconstrucție Industrială).Concernul modernizează atelierele Alfa într-un complex auto industrial modern și începe să producă mașini sport. .

Din 1931-1934, Alfa Romeo nu a cunoscut înfrângerea în cursele de elită și aproape întotdeauna a fost pe primul loc, ocolind celebrii „germani” Mercedes și Auto-Union. Totul s-a schimbat dramatic după 1935, când noii „germani” au scos în sfârșit Alfa Romeo din Olympus sportiv.
În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, fabrica a fost angajată în aprovizionarea cu nevoi militare și a furnizat armatei cu motoare de avioane, camioane și SUV-uri și alte echipamente militare. Dar departamentul de proiectare încă lucrează la modele civile.
În 1945, Alfa-Romeo a revenit pe piață lansând modele de piese cu caroserii exclusive de la cele mai bune studiouri de design realizate pe baza succesului Alfa 6C2500 – Freccia-d`Oro, Villa-d’Este și Super-Sport.
Succesul și recunoașterea generală au venit la Alfa în 1950, când Alfa a decis să intre pe piața auto de producție în masă. În acești ani, o fabrică reconstruită și modernizată produce un sedan Alfa 1900 accesibil și de mare viteză. În continuare, Giulietta este produsă cu un motor 1.3.
În 1986, Alfa Romeo a devenit parte a concernului FIAT.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *