Diagnosticarea CVT-urilor Nissan

Categories :

CVT Nissan RE0F06A – caracteristici de diagnosticare
Trebuie remarcat faptul că majoritatea utilizatorilor de mașini cu astfel de transmisii nu sunt pregătiți să ia decizia corectă în cazul unor probleme. Nici cele mai multe servicii auto, inclusiv dealerii, nu sunt pregătite pentru acest lucru. După cum a arătat practica, în majoritatea cazurilor toată lumea se grăbește să o demonteze. Aceasta este o greșeală gravă să dezasamblați partea mecanică a unității când bannerul este aprins – indicând clar prezența unei defecțiuni electronice. Mai rău, o astfel de operație în majoritatea cazurilor nu duce la găsirea adevăratei defecțiuni. Mai mult, la defecțiunile existente se adaugă noi defecțiuni din cauza asamblarii inepte – demontare.VERIFICARE.În afară de banii cheltuiți, putem spune că aici nu este nimic de ajutor. Gata cu diagnostice. Mai degrabă, poate fi efectuată folosind un tester și o inspecție vizuală – dar aceasta este mai degrabă ca diagnosticarea unui motor cu injecție, care se află separat de mașină pe un palet.De aceea, tot ceea ce se poate face este posibil și necesar pe mașină atunci când altceva este conectat și funcționează .Nu toată lumea are un scanner dealer CONSULT, iar cei care îl au prin definiție (dealerii) nu îl pot folosi întotdeauna.

Două exemple:

  1. Nissan Bluebird (RE060FA) 99, CVT este activat, CONSULT este conectat la reprezentanta – se spune: nu sunt erori, totul este in regula. Proprietarul cere să conducă specialiști – mașina chiar nu conduce, dar nu există greșeli – nu putem reuși. ​​.O gamă destul de largă de servicii, unele oferă doar să verifice nivelul uleiului și să schimbe uleiul, sau o nouă transmisie.2. Nissan Micra 2000. NCVT. Lampa CVT clipește în mișcare și mașina (cutia sa intră în modul de urgență). Bluebird a fost cu volan pe dreapta (deși transmisia nu este legată de locația volanului). Aici dealerii au schimbat uleiul, lumânările, toate filtrele, au spălat injectorul – în general, multă muncă, dar eroarea a rămas . Potrivit proprietarului, l-au rulat (test drive), arătând unele date incorecte pe scaner, emise de un CVT defect.
    Rezumat – CVT pentru înlocuire.
    O defecțiune a apărut în mișcare după încălzire – mașina s-a zvâcnit când a încercat să crească viteză peste 30 km.h. S-au refăcut atât de multe acolo, dar nu există niciun rezultat. De unde să începem? În orice caz, din inspecție – ce s-a făcut și cum. În astfel de cazuri, este recomandabil să verificați conectorii pentru conectarea lor corectă, precum și curățenia contactelor electrice. După o inspecție externă, verificarea nivelului uleiului și a curățeniei acestuia, puteți încerca să rulați procedura de autodiagnosticare pe care o au toate transmisiile electronice Nissan. Procedura în sine este foarte asemănătoare cu o operație similară pe o transmisie automată în trepte, dar există diferențe. Desigur, codurile sunt diferite. Multe noduri sunt verificate în același mod ca o transmisie automată (comutator Park N), verificarea poziției și reglarea este similară cu o transmisie automată, HPS – zgomot de funcționare la deschiderea amortizorului etc. Primul pas este să vă asigurați că TPS este instalat corect (nu a fost răsucit și funcționează). Pentru a face acest lucru, este de dorit să aveți un scaner care citește cel puțin DATA STREAM de la motor. Astăzi – acest lucru este făcut de cele mai copleșite scanere.
    Este necesar să se verifice – nivelul semnalului TPS, precum și starea semnalului IDL.
    TPS – 0.4v – 0.5v, IDL – închis (ON).
    Fără semnalul IDL, autotestul poate să nu ruleze.
    Semnalul IDL poate fi generat de un grup de contacte separat IDL – FULL THROTTLE (TPS cu 6 pini, de exemplu motoare RB25, SR20), precum și TPS cu trei pini la un nivel de 0,4 volți. (motoare GA, GC). Puteți verifica nivelul cu un tester. Puteți îndepărta așchiul maro în timp ce motorul funcționează – viteza XX ar trebui să scadă cu cel mult 100, conectați-o înapoi – XX ar trebui să rămână normală. Dacă nu, verificați TPS sau învățați ECU la nivelul XX (învățare volum inactiv) Unele modele recente (de exemplu, SERENA cu SR20DE) pot avea un sistem de asistență la pornire, care este implementat sub forma unui arc. tija care deschide ușor accelerația la un unghi mic. Pe de altă parte, această tijă este conectată la un servo de vid, al cărui vid este preluat din spațiul de accelerație. Cu alte cuvinte, dacă motorul este oprit, atunci clapeta este întredeschisă și contactul IDL este deschis. Nu vă autodiagnosticați. După pornire, vidul prin diafragmă retrage tija, iar amortizorul stă pe propriul opritor al corpului. Într-un astfel de sistem, este necesar fie să îndepărtați acest actuator, fie prin aplicarea vidului de la un manometru pentru a elibera cursa amortizorului, astfel încât contactul IDL să se închidă. Amortizorul trebuie să se sprijine pe limitatorul său închis Înainte de diagnosticare, motorul și transmisia trebuie să fie încălzite în mișcare. Unele manuale necesită conectarea CONSULT și verificarea senzorului de temperatură din transmisia automată – tensiunea trebuie să fie mai mică de 0,9 Volți.
    În practică, arată așa – mașina nu ar trebui să treacă
  2. cati km.
  3. Secvența de acțiuni în timpul autodiagnosticării
  4. mașina este încălzită în mișcare
  5. toți consumatorii sunt opriți, cum ar fi farurile, încălzirea pe sticlă, aer condiționat etc.
  6. bateria este bună, tensiunea este mai mare de 12 volți
  7. Nu există alarme care întrerup circuitele obișnuite.
  8. Selector de viteze în poziţia P
    Ordinea de conduită
  9. Introduceți cheia în încuietoare, întoarceți-l din poziția oprit (OFF) în poziția pornit ( ON ) – când lămpile de control de pe tabloul de bord se aprind ( următoarea poziția este pornirea, OFF este poziția ACC)
    Așa că fă-o de două ori (OFF – ON, OFF – ON – OFF) lasă-l oprit (fă-l repede).
  10. selector de viteze în poziția P – puneți contactul în poziție ON, așteptați ca lampa CVT (SPORT) să se aprindă timp de două secunde, opriți imediat contactul (OFF)
  11. Apăsați pedala de frână și mutați selectorul de viteze în poziția D
  12. Puneți contactul
  13. Eliberați pedala de frână și mutați selectorul în L
  14. În același timp, apăsați complet pedalele de frână și de accelerație până la oprire și, fără a le elibera, mutați selectorul în D.
  15. Eliberați ambele pedale.
    În primul rând, există un impuls de pornire timp de 2 secunde (în mod similar atunci când contactul este pornit – dacă totul este în ordine), atunci lampa va clipi de 10 ori, în timp ce se uită la blițuri. Toate vor fi scurte – o jumătate de secundă, dar unele vor fi lungi (aproximativ o secundă). Numărul fulgerului lung de la începutul seriei de 10 este numărul de eroare.
    Un exemplu de eroare 3 și 8 (condițional I clipuri scurte, O – lung)
    I I O I I I I O I I I I I I I I Citiți codul de eroare.
    Coduri de eroare de autodiagnosticare
    Pornire de 2 secunde – apoi toate impulsurile sunt scurte (10) – fără erori
    1 Puls mai lung decât restul (P0720) senzor de viteză automată (senzor secundar de viteză).
    2 Puls mai lung decât restul (P0715) – senzor primar de turație (arborele de antrenare)
    3 TPS (P1705)
    MOTOR 4 PAS (P1777) – circuit deschis – scurtcircuit înfășurare
    5 Senzor de presiune CVT (P1791)
    Solenoid de presiune linie 6 HPS (P0745)
    7 Blocare solenoid de blocare GT (P0740)
    8 Senzor de temperatură ulei în CVT (P0710)
    9 Fără semnal de turație a motorului (P0725)
    10 Dacă apare un cod 10, înlocuiți ECU, dacă este asociat cu altele, eliminați mai întâi codurile de ordin inferior. Să presupunem că procedura de autodiagnosticare nu a început dintr-un motiv oarecare. Dacă cutia este în mod constant în modul de urgență, atunci mai întâi trebuie să verificați starea înfășurărilor MOTOR PAS la conectorul din cutie (sub baterie).De fapt, prin acest conector puteți verifica toate componentele electronice interne ale cutie (pentru a o înlocui pe care va trebui să scurgeți uleiul și să scoateți vasul, filtrul) Dacă defecțiunea este mai complexă, se manifestă în mișcare și nu întotdeauna, atunci astfel de măsurători trebuie deja luate de la senzori externi de viteză și deja în mișcare. Pentru a face acest lucru, va trebui să găsiți unitatea ECU CVT. Începe cu numerele 31036 – XXXXX.La mașinile de pasageri, este de obicei situat în centrul tabloului de bord sub casetofon (trebuie să dezasamblați totul), pe monovolume (cum ar fi SERENA) – ar trebui căutat sub torpedo pe partea pasagerului, mai aproape de stâlpul din stânga.
    Există doi conectori pe bloc, vedere din lateralul contactelor blocului:
    Ieșirile senzorilor arborelui de intrare Pinul 38 și pinul secundar 29 sunt verificate cu un osciloscop în mișcare. Forma semnalului este un meandre, amplitudinea este de 10-12 volți.
    TPS IDL pin 16, FULL pin 17, senzor de presiune pin 37
    Dacă mașina conduce în mod constant în modul de urgență – atât la rece, cât și la cald – atunci este cel mai probabil defectarea MOTORULUI PAS – o pauză de înfășurare. Defecțiunea care apare după încălzire este [[Senzor|senzori de rotație]. În acest caz, trebuie să dezasamblați totul (pentru a accesa ECU) și să trimiteți proprietarul la test drive. Fii sigur – 10 minute de condus activ vor fi suficiente pentru el. De îndată ce mașina oprește în modul de urgență, conectați dispozitivul și urmăriți semnalele Dacă CVT-ul alunecă, verificați presiunea în port și tensiunea senzorului de presiune în modul de testare a blocării. Acest lucru va spune multe despre starea cutiei.Pe exemplele Bluebird, auto-diagnosticarea nu a pornit motorul (QG18DD Neo Di) Amortizor electronic – poate din cauza asta. Când contactul este pornit, amortizorul este mutat în poziția de pornire de către servomotor și IDL dispare. Nu poți face nimic cu amortizorul, toate modurile și nivelul XX sunt setate de poziția sa.Osciloscopul a dezvăluit pierderea semnalului de la senzorul secundar de viteză după încălzire. După înlocuirea senzorului, defectul a dispărut.Cu un Nissan Micra (martie) cu un motor de litru, problema s-a dovedit a nu fi deloc în NCVT, dar în TPS (3-pini), nu a existat niciun semnal IDL, XX 1500 (fără tahometru) TPS nu este diagnosticat prin autodiagnosticare (doar nivelul din fluxul de date) nu există cod de eroare directă. Greșeala dealerilor este evidentă prin faptul că primul lucru pe care l-au făcut a fost să se uite la erorile de pe motor – acestea nu au fost găsite și nu au verificat pozițiile TPS folosind DATA STREAM. Așa că s-a ajuns la concluzia că CVT-ul funcționează defectuos (deși pe acest model se poate spune că este hidraulic). Pe TPS erau aproape 3 volți, la începutul mișcării, electropudra GT a fost blocată (cu o astfel de deschidere a amortizorului pe TPS), a fost o lovitură în transmisie și trecerea la modul de urgență. Înlocuirea și ajustarea TPS au revenit XX la nivelul corespunzător și NCVT la lucru
  16. Pentru iubitorii de a conduce o mașină cu CVT, este indicat să pună un răcitor de ulei suplimentar în circuitul de răcire, așa cum se face pe Hyper CVT M6. Temperatura acolo este foarte mare, există un pulverizator în interiorul cutiei care furnizează ulei la răcește circuitul. Radiatorul poate fi luat de pe orice jeep (dimensiuni mici din sistemul de racire a uleiului de motor sau transmisie automata).
  17. Resursa cutiei va crește semnificativ.
  18. Defecțiunea MOTORULUI PAS, de regulă, a apărut după o cursă de vară pe autostradă la o viteză de 140 km.h timp de o oră. După oprire, mașina a încetat să se mai miște. Încălzirea crescută a uleiului a dus la o întrerupere a înfășurării.De asemenea, așa-numitul interval de schimbare a uleiului ar trebui redus. În plus, tendința producătorilor auto moderni, având în vedere concurența modernă și marketingul necinstit, duce la o supraestimare excesivă a perioadei de schimbare a uleiului, ca slogan publicitar pentru a reduce costul întreținerii unei mașini.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *