Honda Ascot
Honda Ascot a fost produsă pe piața japoneză din 1989 până în 1997. Ascot poate fi numit „fratele” generației a 4-a Honda Accord. Este mai bine să ne gândim la el ca la un Acord care tocmai și-a schimbat numele. Ascot are absolut același conținut intern ca Accord, doar aspectul este ușor diferit. Accord are un design strict conservator, design Ascot, dimpotrivă
, poate fi numit simplu și informal. O trăsătură distinctivă a lui Ascot este o grilă mare și largă și geamurile laterale de tip „clarificat”. Aici sunt instalate aceleași motoare ca și pe Accord. Există trei tipuri. Toate în linie, cu 4 cilindri – 1,8 litri SOHC, 2 litri DOHC și 2 litri SOHC. La toate modificările există doar o transmisie automată cu 4 trepte. Suspensia independentă cu dublu braț folosit aici îl face un sedan de familie cu caracteristici de conducere asemănătoare celor Honda. Unele modificări sunt echipate cu sistemul 4WS, care a fost folosit pentru prima dată pe Prelude, care este o soluție nestandard pentru un sedan obișnuit.Mașina Ascot din prima generație ar putea fi numită pe bună dreptate fratele mașinii Honda Accord. Dar în 1993, a fost lansată a doua generație Accord, care avea deja o caroserie din grupul de mărime a treia, care i-a trădat dorința de a deveni o adevărată mașină de prestigiu. A devenit clar că drumurile – căile foștilor frați se diferențiază. Modelul Ascot era echipat cu un motor cu 5 cilindri, iar partea mecanică a fost împrumutată în mare parte de la Accord. Dar caroseria nu a fost a 3-a, ci a 5-a dimensiune, aspectul a fost mare, ampatamentul a fost mărit.Se poate spune că, deși rămânând un sedan, a dobândit totuși elementele unei mașini de familie obișnuite din clasa de mijloc. Caracteristica distinctivă: Capătul față relativ lung, cu roțile din față deplasate mai aproape de cabină (stil punte scurtă cu nas lung). Trebuie spus că în următorii 10 ani, un concept similar de mașină din clasa sedan a devenit larg răspândit. Prin urmare, putem afirma cu încredere că Honda se află, după cum se spune, în top zece. Mașina era echipată cu un motor de 2 sau 2,5 litri, motorul era amplasat de-a lungul caroseriei în partea centrală din față.